Vitamin D ‘cuts breast cancer risk by 43 pc’
December 12th, 2010 - 3:55 pm ICT by ANILondon, Dec 12 (ANI): A new study has suggested that high levels of sunlight combined with a diet packed with Vitamin D can reduce the risk of breast cancer by 43 per cent.
Laboratory studies have suggested that Vitamin D may have a number of anti-cancer effects and has been shown to slow the spread of cancer cells.
Researchers at the Centre for Research in Epidemiology and Population Health in France tracked 67,721 women aged 41 to 72 for a decade to see who developed breast cancer.
Regions, where levels of daily ultraviolet were high, the women with higher level of Vitamin D had a breast cancer risk 32 to 43 per cent lower compared with those with the lowest vitamin intake.
“Our findings support a protective effect of sun exposure on the risk of breast cancer,” the Daily Mail quoted Pierre Engel, who led the study, as saying.
“It is difficult to have a simple public-health message without thinking about the risk of skin cancer. We must be very cautious but we think that increased Vitamin D levels by reasonable sun exposure and higher dietary intakes should be encouraged.
“As suggested by our results, diet alone seems unable to provide an adequate amount of Vitamin D,” said Engel.
‘These results confirm other work we have carried out showing that women with high blood Vitamin D levels are at reduced risk of breast cancer compared to those who have very low levels,’ added Engel. (ANI)
- Vitamin D, sun exposure cuts breast cancer risk - Dec 12, 2010
- Dietary cadmium tied with breast cancer risk - Mar 15, 2012
- Kids with celiac disease should go for vitamins to stave off bone disease: Study - Jul 23, 2010
- Three hours of sunlight can halve breast cancer risk - Jun 28, 2011
- Vitamin D protects obese women against endometrial cancer - Sep 22, 2010
- High soy intake reduces risk of breast cancer - Jun 15, 2010
- Higher vitamin D intake needed to cut cancer risk - Feb 23, 2011
- Obese adolescents benefit from high-dose vitamin D - Nov 02, 2011
- Four gene variants that affect vitamin D levels identified - Jun 10, 2010
- Weight loss increases Vitamin D in obese women - May 26, 2011
- High vitamin-D bread could help solve insufficiency problem - Feb 24, 2011
- Soy food safe for breast cancer survivors - Apr 06, 2011
- Walnuts reduce breast cancer risk - Sep 02, 2011
- Vegetable intake linked to decreased breast cancer risk - Oct 13, 2010
- Consume lots of soy to reduce breast cancer risk (Lead) - Jun 15, 2010
Tags: breast cancer, breast cancer risk, cancer cells, cancer effects, daily mail, decade, diet, dietary intakes, engel, epidemiology, laboratory studies, london, population health, public health message, skin cancer, sun exposure, sunlight, vitamin d, vitamin intake